Menu

Alibaba

24.5.2017 - Ekonomika

            Väčšina ľudí, pozná mená firiem, ale už nevie, kto založil respektíve ako daná firma vznikla. Pravdepodobne to nie je inak ani v tomto prípade, a preto si povieme niečo viac o  vyššie spomínanej Alabame. V podstate ide o on-line bazár, ktorý ponúka priestor na obchodovanie veľkým, ale aj malým podnikom. Sprostredkúva približne až 80 percent čínskych internetových nákupov a má väčšie zisky, ako majú Amazon a eBay dokopy.
Stručná história
             S nápadom založiť takúto firmu, prišiel v roku 1999 Jack Ma. Jack začínal ako sprievodca turistov, za túto prácu však nebral žiadne peniaze. Ako kompenzácia mu slúžila komunikácia vedená v anglickom jazyku a spoznávanie nových ľudí. Po vyštudovaní vysokej školy, sa venoval učiteľskému remeslu za smiešny plat, ktorý bol 12 dolárov. Práve preto sa rozhodol, že okrem toho potrebuje ešte jednu prácu. Snažil sa teda pracovať napríklad v hoteloch alebo v rýchlych občerstveniach, kde ho paradoxne aj napriek jeho podnikavému zmýšľaniu odmietli. Odmietla ho dokonca dnes známa a populárna spoločnosť zvaná KFC. Jack Ma sa však nevzdal a rozhodol sa využiť svoj jazykový potenciál prostredníctvom založenia prekladateľskej firmy. Práva tá mu otvorila dvere do USA a to bol už len malý krôčik k tomu, aby  sa mohol jeho podnikateľský potenciál naplno prejaviť.
Čo zahrňuje Alibaba
             1. Veľkoobchodné trhovisko: Alibaba China a Alibaba International.
             2. Maloobchodné trhovisko: Taobao, Tmall, Juhuasuan, Aliexpress.
             3. Doplnkové služby: AliPay, China Smart Logistics Network, amap.
Aké sú klady a zápory ?
            + Väčšia než Amazon a samotná Čína, globálna expanzia, lepší obchodný model, zisky stále narastajú.
 – Zlá povesť, investor nevlastní akcie priamo, ťažký účtovný dohlaď, nízky vplyv akcionárov.

Summary
Alibaba
Share